#
#
اخبار اقتصادی بورس

سایپا و مپنا نخستین خودرو برقی ایرانی را تولید می‌کنند

سایپا و مپنا نخستین خودرو برقی ایرانی را تولید می‌کنند
کد: 38508   تاریخ انتشار :۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲

مدیرعامل گروه مپنا گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری، این مجموعه با همکاری گروه خودروسازی سایپا پروژه مشترک تولید نخستین خودرو برقی ایرانی را آغاز کردند.

  • به گزارش TsePress عباس علی‌آبادی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با اشاره به توانمندی های دانش بنیان گروه مپنا در عرصه صنعت و همچنین برنامه ریزی ها و پیشرفت‌ها و دستاوردهای سایپا در زمینه توسعه محصول و طراحی خودروهای جدید، گفت: برای اولین‌بار از نزدیک شاهد برنامه ریزی ها و پیشرفت‌ها و موفقیت‌های سایپا برای تولید خودروهای جدید کیفی بودم و به متخصصان این مجموعه تبریک می‌گویم که در آینده محصولاتی زیبا و باکیفیت مناسب برای عرضه به بازار در دست طراحی و تولید دارند.
  •  به گفته وی آینده این شرکت با ورود محصولات جدید خودروی برقی به بازار متفاوت خواهد بود.
  •  علی‌آبادی در ادامه با بیان این‌که سایپا روند رو به پیشرفت صنعت خودرو جهان در زمینه برقی‌سازی حمل‌ونقل را به‌خوبی درک کرده است، تصریح کرد: گروه مپنا نیز از مدت‌ها پیش برنامه ایجاد زیرساخت برای خودروهای برقی را دنبال کرده و قصد دارد با مشارکت سایپا نخستین خودرو برقی را در کشور طراحی و عرضه کند.
  •  وی با بیان این‌که در زمینه ایجاد پلت‌فرم‌های برقی اقداماتی را آغاز کرده‌ایم که با سایپا به اشتراک خواهیم گذاشت، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم محصولات برقی در شأن مردم تولید کنیم تا هم منافع اقتصادی سرشاری نصیب کشور کرده و هم به ذینفعان دو مجموعه سود برساند.
  •  مدیرعامل گروه مپنا افزود: تولید خودروهای برقی در زمینه میزان آلایندگی زیست‌محیطی و نیز مقدار انرژی مصرفی مورد نیاز، برای مردم به صرفه و برای کشور بسیار سودمند خواهد بود، همچنین کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را در پی خواهد داشت.
  • علی‌آبادی همکاری مپنا و سایپا را نخستین گام در زمینه تولید خودروهای برقی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: با ایجاد پیوند و مشارکت میان دو مجموعه، از دانش و توانمندی‌های دو طرف و نیز فناوری‌های نوین موجود در کشور استفاده خواهیم کرد.
  •  علی‌آبادی با بیان این‌که گروه مپنا و گروه سایپا در آینده همکار و شریک خوبی برای هم خواهند بود، گفت: تیمی توانمند متشکل از متخصصان هر دو گروه تشکیل خواهیم داد تا محصولی باکیفیت و در سطح استانداردهای روز بین‌المللی تولید کنیم.
  •  گفتنی است در جریان این بازدید تفاهم‌نامه همکاری "توسعه و تولید خودرو الکتریکی" با هدف طراحی، توسعه، تأمین قطعات و تولید خودرو الکتریکی به امضای سیدجواد سلیمانی و عباس علی‌آبادی مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و گروه مپنا رسید.
  •  بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، شرکت‌های سایپا و مپنا اقدام به مشارکت و همکاری در خصوص طراحی، نمونه‌سازی، تست، تجاری‌سازی و تولید خودروهای جدید با پلت‌فرم الکتریکی خواهند کرد.

بورس تهران   خساپا   رمپنا   سایپا   مپنا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.