#
#
اخبار اقتصادی بورس

رکورد تولید خوراک «کلر» در پتروشیمی ایران شکسته می‌شود

رکورد تولید خوراک «کلر» در پتروشیمی ایران شکسته می‌شود
کد: 38596   تاریخ انتشار :۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۰

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند از اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید خوراک کلر در این مجتمع پتروشیمی تا چند هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: پتروشیمی اروند ۱۰ ماهه نخست امسال معادل کل سال ۹۷ سودآوری داشته است.

  • به گزارش TsePress حسن نشان‌زاده مقدم در تشریح رکوردهای جدید تولید، فروش و صادرات بزرگترین زنجیره محصولات کلر ایران و خاورمیانه، گفت: پتروشیمی اروند از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولاتی همچون کاستیک، اتیلن دی کلراید «ای.دی.سی»، وینیل کلراید منومر «وی.سی.ام» و گرید متونع پی.وی.سی برخوردار بوده که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۴ درصد برنامه تولید در این پتروشیمی محقق شده است.
  • وی با اشاره به ثبت رکورد جدید سودآوری در این زنجیره کلر ایران، تصریح کرد: در شرایط فعلی پتروشیمی اروند نه تنها زیان ده نیست که به طور کامل به سودآوری رسیده و حتی بخش عمده ای از بدهی انباشت پرداخت شده و سود انباشت جایگزین زیان انباشته شده است.
  • وی با اعلام اینکه ابتدای سال جاری تاکنون میزان سودآوری این مجتمع پتروشیمیایی بیش از ۴۰ درصد بالاتر از کل عملکرد سال گذشته بوده است، اظهار کرد: اروند بزرگترین تولیدکننده کلر در صنعت پتروشیمی کشور بوده که از ابتدای سال جاری افزایش تولید کلر منجر به افزایش عرضه خوراک بیشتری به پتروشیمی بندرامام، غدیر، کارون و خوزستان شده است.
  • او با یادآوری اینکه ۶۵۰ هزار تولید گریدهای مختلف محصولات پی.وی.سی صنعت پتروشیمی کشور به خوراک عرضه شده از سوی پتروشیمی اروند وابستگی دارد، بیان کرد: به عبارت دیگر افزایش تولید کلر در این پتروشیمی منجر به افزایش تولید سایر مجتمع های پتروشیمی شده که خوراک خود را از اروند تامین می کنند.
  • نشان‌زاده یکی از برنامه های مهم و اولویت دار در دست اجرای در این مجتمع پتروشیمی را تکمیل ظرفیت تولید کلر عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود تا اواسط اسفندماه امسال حدود هشت درصد ظرفیت خالی تولید کلر در این مجتمع پتروشیمی کامل شده و زمینه تولید با ظرفیت اسمی کلر فراهم شود به طوری که انتظار داریم با این تکمیل ظرفیت سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید محصولات در پتروشیمی اروند و حدود ۲۵۰ هزار تن در صنایع تکمیلی و پائین دستی پتروشیمی افزوده شود.
  • مدیرعامل پتروشیمی اروند ظرفیت تولید سالانه کلر در این مجتمع پتروشیمی را حدود ۵۸۵ هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: افندماه امسال با اجرای طرح ویژه رفع گلوگاه ها و موانع تولیدی و فرآیندی بعد از گذشت بیش از یک دهه زمینه تولید با ظرفیت حداکثری کلر به عنوان خوراک استراتژیک دست کم پنج پتروشیمی کشور فراهم می شود.
  • وی در ادامه با اشاره به تولید با ۹۰ درصد ظرفیت اسمی «اس.پی.وی.سی» و ۷۰ درصدی «ای.پی.وی.سی» به عنوان دو محصول مهم زنجیره کلر و پی.وی.سی کشور، بیان کرد: هم اکنون شناسایی و رفع موانع و گلوگاه ها و دستیابی به پایداری تولید مهمترین برنامه در دست اجرا در پتروشیمی اروند است.
  • این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با اجرای این برنامه کلیدی پتروشیمی اروند پس از سال ها خود را آماده رکوردشکنی در تولید محصولات زنجیره کلر می کند، گفت: در حال حاضر مشکلی در تامین خوراک اتیلن هم وجود ندارد و این موضوع مسیر را برای ثبت رکوردهای جدید تولید و سودآوری در این مجتمع پتروشیمی هموار کرده است.
  • وی با اشاره به اصلاح ساختارهای مالی، بازرگانی، انبارداری، لجستیک و اداری در این پتروشیمی، تصریح کرد: با اصلاح ساختاری درحالی سال گذشته با بیش از ۳۸ هزار تن محصول فروخته نشده و دپو شده در انبارها روبرو بودیم که در شرایط فعلی حتی یک تن محصول فروخته نشده و بدون مشتری نه تنها وجود ندارد که حتی مشتریان اقدام به پیش فروش محصولات کرده اند.
  • نشان زاده با اشاره به افزایش صادرات محصولات مختلف پتروشیمی اروند از ابتدای سال‌جاری تاکنون، خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت محصولات به ویژه ای.پی.وی.سی، برندسازی برای محصولات صادراتی، نگاه بازار و مشتری محور و افزایش ارزآوری برای اقتصاد کشور در شرایط تحریم های غیرقانونی از مهمترین برنامه‌های فروش و بازرگانی پتروشیمی اروند است.

بورس تهران   پتروشیمی اروند   فارس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.