۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - 2024 6 Sep
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نیروگاه ۴۰۰ کیلوولتی در زابل به بهره برداری می‌رسد

نیروگاه ۴۰۰ کیلوولتی در زابل به بهره برداری می‌رسد
کد: 38300   تاریخ انتشار :۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۲

مدیر عامل مپنا گفت: از امروز توربین ها به مقصد محل پروژه در زابل بارگیری و حمل می شود و نیروگاه برق در زابل در اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

  • به گزارش TsePress  علی آبادی با توجه به پیش نیازهای نصب تاسیسات نیروگاه، انجام مطالعات لازم، احداث جاده، تامین امنیت نیروگاه برای نصب تاسیسات و نگهداری منصوبات، تمهید امکانات حمل و نقل تجهیزات نیروگاه، حل مشکل زمین، انعقاد قرارداد آماده کردن محدوده طرح و اعتبار پیمان و... را شرط لازم اجرای نیروگاه و نصب توربین ها و دکل و...دانست.
  • علی آبادی افزود: با توجه به ضرورت تست و آزمایش کارکرد توربین ها در قبال بادهای منطقه، نصب و بررسی اثرات توفان ها بر تاسیسات، توربین ها در دو فاز انجام خواهد شد.
  • مدیرعامل مپنا همچنین آمادگی شرکت را برای احداث نیروگاه یک هزارمگاواتی در استان با هدف صادرات برق اعلام کرد و گفت: در صورت صدور مجوز از سوی وزارت نیرو، علاوه بر تولید یک هزارمگاوات برق، مقدار ۲۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین از دریا تامین خواهیم کرد.
  • علی آبادی با توجه به اهمیت احداث نیروگاه در توسعه و درآمد زایی و اشتغال برای منطقه گفت: صدور ۵۰۰ مگاوات برق، علاوه بر توسعه تعاملات بین المللی، در شکوفایی و امنیت مرزهای شرق کشور بسیار مهم است.
  • استاندار سیستان و بلوچستان نیز چهار شنبه ۹ بهمن ماه در نشست با مدیر عامل مپنا، گفت: با توجه به فراهم شدن زیر ساخت های مورد نیاز، عملیات انتقال و نصب توربین های نیروگاه بادی خط ۴۰۰ کیلو ولت میل نادر زابل توسط شرکت مپنا آغاز می شود.
  • احمدعلی موهبتی با بیان اهمیت این پروژه در توسعه استان گفت: در جهت رسیدن به میانگین کشوری و کاهش فاصله شاخص های زیرساختی و اقتصادی و برخورداری مردم استان، تسریع در انجام پروژه های بزرگ ضروری است.
  • استاندار با اشاره به تامین و تخصیص اعتبار پروژه و نیز زمین و سایر تعهدات استان، خواستار تحقق آرزوی مردم منطقه در احداث این نیروگاه شد.
  • موهبتی به خسارات وارده در سیل اخیر به زیرساخت های استان، اشاره کرد و افزود: با نگاه ویژه و تلاش دولت، استان در مسیر توسعه قرار گرفته ولی با این خسارات، بخشی از سرمایه گذاری ها از بین رفت و مستلزم تلاش و سرعت بخشی به فعالیت ها جهت جبران است.
  • استاندار هم‌چنین ضمن استقبال از پیشنهاد مپنا و با توجه به زیرساخت های توسعه تجارت و صادرات و تعاملات اقتصادی بین المللی در استان، و اراده دولت به این امر، گفت: در سفر معاون اول رییس جمهور به منطقه، این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.
  • پرنده مطلق" مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش پیشرفت پروژه، گفت: صددرصد اعتبار پروژه تخصیص یافته و زمین پروژه تعیین و قرارداد اجرا منعقد و جاده دسترسی ایجاد شده و در مرحله رفع نقایص و تحویل نهایی است و برای نصب توربین ها، کمبود و مانعی وجود ندارد.
  • انتهای پیام

بورس تهران   رمپنا   مپنا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
جهش ۱۰۵ درصدی فروش مردادماه تپسی!
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر