۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - 2024 7 Sep
#
#
اخبار اقتصادی بورس

موتور ای‌اف‌پلاس سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

موتور ای‌اف‌پلاس سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
کد: 39034   تاریخ انتشار :۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۵

مدیرعامل ساپکو با بیان این که با وجود شرایط تحریم‌های ظالمانه گام‌های بلندی در طراحی موتور و قوای محرکه برداشته شده، از رونمایی گیربکس شش سرعته در اسفندماه و بهره برداری از موتور ای‌اف‌پلاس در نیمه اول سال ۹۹ خبر داد.

  • به گزارش TsePress عادل پیرمحمدی در اختتامیه یازدهمین همایش موتورهای درونسوز آنچه را در حوزه موتور در کشور اتفاق افتاده است، از افتخارات صنعت برشمرد و افزود: زمانی بود که مشکلات در بخش موتور را مقطعی حل می کردیم اما امروز به دنبال حل ریشه‌ای آنها هستیم.
  • وی پروژه ای‌اف‌۷ را از جمله پروژه‌هایی دانست که به‌صورت ریشه‌ای به مسائل موتور پرداخته و خودکفایی در این حوزه را امکان‌پذیر ساخته است و تصریح کرد: امروز به نقطه ای رسیده ایم که مشکلات موتوری خود را به راحتی در مرکز تحقیقات موتور حل می کنیم. موتور ملی و موتور ای‌اف‌۷ از جمله دستاوردهای این مرکز بوده و هم اکنون پروژه های ای اف ۴ و ای اف پلاس در دست تحقیق هستند. به گزارش روابط عمومی ساپکو، پیرمحمدی نگاه کنونی در گروه صنعتی ایران خودرو را نگاه توسعه محصول عنوان کرد و افزود: امروز ما از تولید محوری فراتر رفته و مقدمات توسعه را در ایران خودرو فراهم آورده ایم.
  • وی به بازدید رئیس جمهور از خودروی طراحی شده توسط کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو اشاره کرد و گفت: این پروژه حاصل سالها دسترنج مهندسان ایرانی است و سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.
  • مدیر عامل ساپکو شکوفایی در خودکفایی مواد اولیه را از دیگر دستاوردهای مقابله با تحریم ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز پرونده استاندارد مواد اولیه پیچ و مهره ها در کشور بسته شده و در این زمینه خودکفا هستیم. ما دریافته ایم که تولید بدون پشتوانه دانش فنی ماندگار نیست و از این رو به دنبال توسعه محصولات خود هستیم.
  • وی با اعلام این که از سال آینده، دو محصول وارد سبد محصولات ایران خودرو خواهد شد، تولید K132 و محصولات مختلف روی این پلتفرم را از جمله برنامه های سال آینده این خودروساز برشمرد.
  • پیرمحمدی در پایان با اشاره به این که عزم جدی برای همکاری با شرکت ها و مراکز دانشگاهی برای توسعه خودکفایی در کشور وجود دارد، افزود: اگر پروژهای صنعت محور و کاربردی در دانشگاهها تعریف شود، آمادگی همکاری های مشترک با آنها را داریم.

بورس تهران   ساپکو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
جهش ۱۰۵ درصدی فروش مردادماه تپسی!
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر