#
#
اخبار اقتصادی بورس

شتاب کاهش زیان عملیاتی سایپا

شتاب کاهش زیان عملیاتی سایپا
کد: 39323   تاریخ انتشار :۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۶

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از نیمه دوم سال جاری کاهش زیان عملیاتی در گروه خودروسازی سایپا شتاب گرفته و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، این روند در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

  • به گزارش TsePress سیدجواد سلیمانی افزود: با دریافت گزارش افزایش سرمایه ۴۵۰ درصدی حسابرسی شده از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، تلاش‌های مستمر و هماهنگ شش‌ماهه گروه خودروسازی سایپا به‌ثمر رسید.
  • به گفته وی بعد از اخذ مجوز نهایی از سازمان بورس و برگزاری مجمع عمومی، شرکت سایپا از شمولیت ماده ۱۴۱ خارج شده و بدین ترتیب، اصلی‌ترین مانع برای تامین نقدینگی مناسب فعالیت‌ها مرتفع خواهد شد و تولید در مسیر برنامه‌ریزی شده قرار می‌گیرد.
  • مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: این برنامه در اجرای ماده ۱۴ قانون حداکثر توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و با هدف افزایش سرمایه شرکت به‌اجرا درآمد و زمینه بهبود روند تولید را فراهم خواهد کرد.
  • سلیمانی گفت: گروه خودروسازی سایپا قصد دارد با مدیریت هزینه‌ها و ادامه عملیات اقتصادی منضبط در سال آتی، چرخه نقدینگی این مجموعه را در مسیر افزایش تولید محصولات خود قرار دهد.
  • وی افزود: در سال جاری یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین دوران در صنعت خودرو کشور را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و با وجود همه موانع و کاستی‌ها در زمینه نقدینگی، توانستیم چند محصول جدید را برای تولید انبوه در سال آینده نهایی کنیم.
  • سلیمانی با اشاره به برنامه توقف تولید محصولات خانواده پراید در این گروه، تأکید کرد: با آغاز تولید محصولات جدید و بهبود شرایط بازار خودرو، وضعیت اقتصادی سایپا با خروج از شمولیت ماده ۱۴۱، پایدار خواهد شد و روند روبه‌رشد این گروه شتاب می‌گیرد.

بورس تهران   خساپا   گروه سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.