#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار شنبه 19 دی ماه 94

پیش بینی بازار شنبه 19 دی ماه 94
کد: 14656   تاریخ انتشار :۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۴

افزایش نسبی حجم عرضه نسبت به تقاضا

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات آخرین روز هفته بازار بورس در ابتدای وقت آخرین روز هفته در بسیاری از گروهها در محدوده سبز رنگ دامنه نوسان روزانه کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت بر حجم تقاضا افزوده گردیده تا زمینه افزایش قیمت بسیاری از سهم ها و تشکیل صف خرید برای برخی نمادها فراهم گردد . بازار تا اواسط وقت با وضعیت نوسانی همراه گردیده و ساعت پایانی وقت حجم تقاضا افزایش یافت تا موجبات افزایش مجدد قیمت ها فراهم گردد .

بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، طلا روز نسبتا آرامی را در معاملات آخرین روز هفته تجربه نمود . این فلز گران بها طی معاملات روز اخیر در محدوده 1103 دلار در هر انس در حال معامله بود . در بازار نفت ، این محصول مهم صنعتی دچار تلاطمات شدیدی گردیده است . پس از افت شدید قیمت نفت ، امروز شاهد کمی افزایش قیمت ها بودیم . بطوریکه نفت برنت با 2 درصد افزایش قیمت به سطح 34 دلار و 30 سنت افزایش قیمت یافت .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس روزهای سبز رنگی را طی معاملات هفته گذشته رقم زد تا بارقه ای از امیدواری در دل سهامداران خسته این بازار هزارتو و پیچیده ایجاد گردد . با بررسی اجمالی معاملات هفته گذشته می توان به ورود تدریجی نقدینگی به بازار پی برد . چرا که جرقه ابتدایی حرکت رو به بالای بازار ابتدا در تک سهم های کوچک خورده ، به صنایع کوچک تسری یافته و نهایتا در اواخر هفته ، صنایع بزرگتر از جمله خودرو و نمادهای بانکی نیز به این جرگه ملحق گردیدند تا شاهد افزایش شدید حجم معاملات طی دو روز پایانی هفته باشیم . با بررسی آمار خریداران و فروشندگان می توان به تعادل نسبی حاکم بر معاملات هفته گذشته پی برد چرا که اولا جمع جبری خریداران و فروشندگان حقیقی و حقوقی تقریبا برابر بوده ( مشارکت سهامداران حقیقی کمی بیشتر از شرکتهای حقوقی بوده است ) و نکته دوم اینکه تعداد خریداران تنها اندکی کمتر از تعداد فروشندگان بوده است که این مساله عمده تر بودن خریداران را نمایان می سازد . اما به نظر می رسد روند رو به بالای بازار چندان ادامه دار نبوده و طی معاملات هفته آینده احتمالا قیمت ها کمی با اصلاح مواجه گردیده و در ادامه تعادل نسبی بر بازار برقرار خواهد گردید . بر این اساس در بازار فردا احتمالا شاهد کمی تفوق و فزونی عرضه کنندگان بر متقاضیان سهام خواهیم بود که این مساله موجب تلاطمات قیمتی زیادی خواهد گردید خصوصا در نمادهایی که بازده زیادی را طی دو هفته گذشته از خود برجای گذاشته اند .

پیش بینی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.