#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 18 بهمن ماه

گزارش بازار 18 بهمن ماه
کد: 15937   تاریخ انتشار :۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴

اقبال بازار بسوی نمادهای بانکی بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر در بسیاری از گروهها در محدوده قیمت های آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت به مرور شاهد افزایش حجم تقاضا در بسیاری از گروهها بودیم . از علل افزایش تمایل به خرید از سوی فعالان بازار می توان به انتشار و تایید اخبار مثبت و امیدوار کننده از گروه خودرویی اشاره نمود . انتشار این دست اخبار موجب اعتماد و ورود نقدینگی جدید به بازار می گردد . نمادهای خودرویی از همان ابتدای وقت روز جاری در پی خرید سنگین سهام خودرو از سوی شرکت سرمایه گذاری سمند و انتشار اخبار قراردادهای جدید این خودرو ساز با اقبال بسیار خوبی از سوی بازار مواجه گردیده و با صف خرید کار خود را آغاز نمودند . پس از گذشت ساعت ابتدایی وقت بر حجم عرضه ها افزوده گردید تا شاهد افت نسبی سهام برخی شرکتها باشیم . از اواسط وقت بازار به تعادل نسبی رسیده و حجم معاملات با کاهش نسبی همراه گردید . این وضعیت تا نیم ساعت پایانی وقت ادامه یافت . نیم ساعت پایانی وقت بر حجم عرضه ها افزوده گردیده تا شاهد افت بیشتر قیمت سهام برخی از شرکتها باشیم . همچنین نمادهای بانکی در لحظات پایانی وقت با تقاضای زیادی از سوی بازار مواجه گردیده و حجم معاملات بسیار سنگینی را رقم زدند .

. بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طی آخرین روز هفته طلا با 1.5 درصد افزایش قیمت همراه گردیده و به سطح 1174 دلار در هر انس رسید و در بازار نفت ، این محصول مهم صنعتی با اندکی کاهش همراه گردید . نفت برنت دریای شمال نهایتا کار خود را در نرخ 34 دلار و13 سنت در هر بشکه در این هفته به پایان برد .

. بازار ارز در بازار ارز ، دلار کماکان با شیبی بسیار ملایم مسیر نزولی قیمت را در پیش گرفته است . این ارز رایج بازار امروز 10 تومان کاهش قیمت یافته و هم اینک در نرخ 3582 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

. شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 466 واحد افزایش نسبت به روز قبل در رقم 74570 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 607 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 70 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

گزارش بازار   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.