#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 27 بهمن ماه

پیش بینی بازار 27 بهمن ماه
کد: 16307   تاریخ انتشار :۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴

افزایش نسبی قیمت ها در پی فزونی حجم تقاضا نسبت به عرضه

خلاصه ای از بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر در بسیاری از گروهها کمی بالاتر از قیمت های آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت شاهد افزایش حجم تقاضا در نمادهای مختلف و در راس آنها نمادهای بانکی و خودرویی بودیم . جو مثبت ایجاد شده در این دو گروه مطرح بازار ، موجبات افزایش قیمت سهام بسیاری از شرکتها را فراهم نمود . پس از گذشت 1 ساعت از ابتدای وقت حجم عرضه ها افزایش یافته تا شاهد اصلاح قیمتی بخش عمده ای از بازار باشیم . از اواسط وقت موج دوم خرید موجب گردید مجددا قیمت ها با افزایش همراه گردند .

. بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، طلا در ابتدای هفته میلادی کار خود را با 2 درصد کاهش قیمت آغاز نموده و هم اینک در نرخ 1209 دلار در هر انس در حال معامله می باشد . در بازار نفت ، نفت برنت در ادامه روند رو به بالای خود امروز نیز با 1 درصد افزایش قیمت بیشتر مواجه گردیده و به نرخ 33 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید . در بازار ارز ، دلار در مسیر نزولی خود امروز نیز با کاهش قیمت بیشتری همراه گردید . این ارز رایج بازار ، امروز با 40 تومان کاهش قیمت مواجه گردیده و به سطح 3455 تومان رسید .

. پیش بینی بازار فردا بازار بورس پس از چند روز درجا زدن و بعضا افت قیمت سهام برخی نمادها ، امروز با افزایش قیمت سهام بسیاری از شرکتها توام با اندکی افزایش ارزش معاملات همراه گردید . در جهت بروز رسانی وقایع و پیش بینی بازار طی روز آینده و همچنین روند کوتاه مدت بازار ذکر چند نکته خالی از لطف نمی باشد . ارزش معاملات پس از 3 روز کاهش مستمر ، امروز با اندکی افزایش مواجه گردید که این اتفاق با افزایش قیمت ها توام گردید . در صورت ادامه این وضعیت طی معاملات روز آینده ، پابرجا بودن روند صعودی بازار و فیل نشدن این الگو تایید خواهد گردید . در کنار این مساله تثبیت شاخص کل بالای سطح 76000 به مدت 3 روز کاری نیز تایید کننده این نظریه می باشد . اما در صورت تغییر جهت بازار در معاملات روز آینده از محدوده مثبت به محدوده منفی دامنه نوسان روزانه ، می توان حرکت روز جاری بازار را تنها پولبکی در جهت ادامه روند نزولی و صدور سیگنال قطعی روند نزولی بازار دانست . اما در خصوص بازار فردا می توان چنین پیش بینی نمود که در ابتدای وقت بخش عمده ای از بازار و در راس آنها نمادهای خودرویی کار خود را در محدوده سبز رنگ دامنه نوسان روزانه آغاز نموده و در ادامه احتمالا شاهد نوساناتی در این محدوده قیمتی خواهیم بود . ساعت پایانی وقت از نقطه نظر تشخیص جهت معاملات در بازه کوتاه مدت بسیار حائض اهمیت می باشد . همانگونه که در بالا ذکر گردید ؛ در صورت افزایش حجم عرضه ها در این مقطع زمانی ، احتمالا بازار روند نزولی کوتاه موت خود را ادامه خواهد داد و صورت افزایش حجم تقاضا در کنار افزایش ارزش معاملات می توان پیش بینی نمود که روند صعودی میان مدت بازار ادامه دار خواهد بود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.