#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار فلز زرد «گاوی» شد

بازار فلز زرد «گاوی» شد
کد: 17096   تاریخ انتشار :۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۴۸

بازار طلا در حال حاضر بازار گاوی است. ارزش فلز زرد در سال جاری بیش از 20درصد افزایش یافته است.

 به گزارش TSEpress  به نقل از صدای اقتصاد این افزایش قیمت واقعاً جالب توجه است به این دلیل که با وجود ثبات قیمت نفت و بازار بورس در چند هفته اخیر، باز هم طلا در اوج بوده است.

درک دلیل درخشش طلا در اوایل سال تا حدودی آسان بود. سرمایه گذاران تا حدودی در مورد چین و اقتصاد جهان نگران بودند. آن ها دلایل خوبی بودند که باعث کاهش قیمت نفت و سقوط بازار بورس می شدند.

طلا همیشه در زمان آشوب و نگرانی های سرمایه گذاران در بازار، به عنوان کالایی امن در نظر گرفته شده است. در حقیقت طلا کالایی سخت و ملموس به شمار می آید و مشکلات ارزی به ندرت برای آن پیش می آید.

اما اکنون به نظر می رسد مثل سابق، ترس سرمایه گذاران را فلج نکرده است.

با وجود تمامی این مسائل، طلا از 11 فوریه تا کنون بیش از 6درصد افزایش ارزش داشته است.قیمت نفت اخیرا از زمانی که به کف خود یعنی 26دلار در ازای هر بشکه رسیده بود، بیش از 40درصد افزایش یافته است. شاخص S&P 500 نیز از همان زمان تا کنون بیش از 10درصد افزایش یافته است. شاخص ترس و ریسک پذیری پایگاه خبری-تحلیلی سی ان ان مانی نیز مدتی است که وارد محدوده ریسک پذیری شده است.

اکنون چرا جریان به اینجا رسیده است؟

یکی از احتمالات این است که نرخ بهره در ژاپن و اروپا به این جریان کمک کرده باشد. طلا نوعی جایگزین برای ارز به شمار می آید. نرخ های زیر صفر می توانند یورو و ین را ضعیف کنند و در نتیجه طلا را در نظر دیگران زیبا جلو بدهند.

داده های بهتری که در مورد اقتصاد ایالات متحده امریکا به دست آمده باعث شده سرمایه گذاران دوباره در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در امریکا بحث کنند.

همه چیز در عرض چند هفته از زمین تا آسمان تغییر کرده است. بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند نوسان فعلی بازار ممکن است مانع افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو امریکا بشود.

به هر حال با توجه به شرایط فعلی قیمت نفت و بازار بورس، احتمال افزایش نرخ بهره تا حدودی وجود دارد. این مسئله می تواند برای طلا خوب باشد.

منبع: سی ان ان مانی

طلا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.